Monday, 17 November 2014

Eklasini & nga-

UCWANGCISO-SIFUNDO
(LESSON PLAN)


Isifundo:isiXhosa                                                        Isigaba:  8 A6                                                           
Umba:  Kultuur                                                                                                                                        Izikhumbuzi:Nga-

Intshayelelo
(Introduction)
Groet die leerders en begin met ‘n nuwe module van die leerder se handboek.


Injongo eqavileyo
(Main goal)
Leerders moet nuwe woorde ken (eklasini) en weet hoe om (nga-) “met” in ‘n sin te gebruik.

Inkcazelo ngom/-ngabafundi
±  30 amagama  
Die leerders kwaliteite wat ek in gedagte gaan hou is dat hulle nie Xhosa sprekend is nie, en dat hulle nog nie die gebruik van “nga-“ gedoen het nie.           
Iinjongo  eziziintlobo-ntlobo ezakhiwe kwinjongo ephambili            
(Integrated sub-outcomes)
Umfundi kufuneka awazi uku: 
(A learner should be able to):
1.Leerders moet die eerste tien woorde van die eenheid “eklasini” ken.

2..Leerders moet  weet hoe “nga” verander, byvoorbeeld: a+a=a; a+i=e; a+ii=ee; a+u=o; a+oo=oo.

3..Leerders moet “nga” in ‘n sin kan gebruik.

4.Leerders moet oefeninge kan doen met die gebruik van “nga”.


UMXHOLO & INDLELA YOKUFUNDA NOKUFUNDISA (CONTENT & METHOD)

Imisetyenzana katitshala/kazi ekhankanya nezixhobo zokufunda/-isa
(Teacher’s activities plus teaching & learning materials)
Time
Imisetyenzana yom/yabafundi ebandakanya nohlolo lokuqonda
(Learner(s)’ activities, including assessment)
Inleiding: ek gaan leerders groet.
Daarna gaan ek begin met die woordeskat van “eklasini”.


10min
Leerders moet die vertaling langs die woord skryf en die woorde hardop saam met my herhaal.
Leerddrs moet die regte word langs die prent skryf.
Begin met nuwe werk. Die gebruik van “nga” in sinne.

10min
Leerders moet volg wat ek op die bord gaan skryf en die voorbeelde afskryf.
Ek gaan vir die leerders verduidelik wat hulle op bladsy 57 moet doen.



10min
Leerders moet die oefening doen op bladsy 57.


‘n Klastoets gaan uitgedeel word wat ek opgestel het.


10min

Leerders moet die klastoets invul en dan sal dit gemerk word.
Leerders moet aangaan om hulle mondeling te oefen met hulle maat.



12min
Leerders oefen mondeling met hulle maat. Hulle gaan nie raas nie.

UQUKUMBELO NOVAVANYO LWENDLELA ESIQHUBE NGAYO ISIFUNDO (kunye nabafundi)
SYNTHESIS AND LESSON EVALUATION (with the learners)





UKUCINGA NZULU WEDWA UNGUTSHALA/KAZI NGENDLELA OBHEXESHE NGAYO IKLASI (Reflection by the facilitator)






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.