Sunday, 16 November 2014

Xhosa Kultuur

UCWANGCISO-SIFUNDO
(LESSON PLAN)


Isifundo:isiXhosa         Isigaba:  9 A1                                    
Umba:  Kultuur                                                                         
 Izikhumbuzi: Verskil tussen “umtshato” en “ukwenda”.

Intshayelelo
(Introduction)
Begin die klas met die verduideliking van Ubuntu met ‘n storie van ‘n gemeenskap in die Oos- Kaap. Stel leerders voor aan die konsep van Ubuntu: Ek is want ons is.

Injongo eqavileyo
(Main goal)
Die hoof doel van die les is om vir leerders meer te vertel van die Xhosa kultuur en vir hulle Xhosa terme te leer van die gebruike van die Xhosa mense.

Inkcazelo ngom/-ngabafundi
±  30 amagama  
Die leerder kwaliteite wat ek in gedagte gaan hou is dat leerders niks van die Xhosa kultuur ken nie en alles nuwe inligting gaan wees.
Iinjongo  eziziintlobo-ntlobo ezakhiwe kwinjongo ephambili            
(Integrated sub-outcomes)
Leerders moet leer oor die Xhosa kultuur, wat hulle gebruike is en hoe hulle verskil van ander kulture.
Umfundi kufuneka awazi uku: 
(A learner should be able to):
1.    Leerders moet weet wat Ubuntu is en verstaan hoe die Xhosa gemeenskap saamgestel is.

2.    Leerders moet sien hoe ‘n Xhosa troue lyk.

3.    Leerders moet weet van die inisiasie van die Xhosa mans en vrouens (abakwetha; intonjane).

4.    Leerders moet die Xhosa legendes van Suid-Afrika  ken.

UMXHOLO & INDLELA YOKUFUNDA NOKUFUNDISA (CONTENT & METHOD)

Imisetyenzana katitshala/kazi ekhankanya nezixhobo zokufunda/-isa
(Teacher’s activities plus teaching & learning materials)
Time
Imisetyenzana yom/yabafundi ebandakanya nohlolo lokuqonda
(Learner(s)’ activities, including assessment)

Vertel aan die klas ‘n storie om Ubuntu uit te beeld


5min

Leerders moet na die storie luister en die prentjie sien van die Xhosa gemeenskap en hoe hulle met mekaar interakteer.

Wys vir die leerders prente van ‘n Xhosa troue.

7min

Leerders kyk na die prente op die Smart Board en kan vrae vra. Hulle kan ook bydraes maak as hulle iets wil vertel van dit.

Vertel aan die leerders wat die verskil is tussen “ukwenda”en “umtshato”. Gee dan ‘n verduideliking van gebruike by ‘n troue.


20min

Leerders luister na die verduideliking en skryf af terwyl ek praat om voor te berei vir die klastoets.

Deel ‘n klastoets uit aan die leerders.


15min

Leerders skryf ‘n klastoets om hulle kennis te toets van wat ek behandel het in die klas.

Die klastoets word gemerk en ek gee terugvoering en herhaal dit wat die leerders vergeet het.


5min

Leerders merk mekaar se werk. Hulle kry hulle eie toetse terug en ons gaan deur die vrae om te verseker hulle het die regte antwoorde.







No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.